Anders Monrad

Cand. Musicae / Master of Music fra DKDM og Royal Academy of Music, London med Komposition som hovedfag.
BA i Musikvidenskab og økonomi fra KU.
Klaverstudier hos bl.a. Amalie Malling, Poul Rosenbaum og Bohumila Jedlickowa.

Musiker, komponist og interaktionskunstner. Alsidig baggrund. Herunder partiturkomponist, bl.a. for kunstnergruppen SUPERFLEX, Michala Petri m.fl. Komponist og lyddesigner til computerspil (for Napnok Games og Porta Play) samt Programmør af egne interaktive musikapps for iPhone/iPad m.m.

"Jeg er en musiknørd, som elsker at arbejde i dybden med alle former for musik. Musik skal være sjovt og umiddelbart fængende og motiverende. Og dét bliver det ved med at være, hvis man sørger for at øve sig, så man hele tiden bliver bedre, udvikler sig og oplever, at det bliver lettere at spille og udtrykke dét man gerne vil.
Jeg er åben for alle genrer, men tager så vidt muligt udgangspunkt i nodelæsning og klassisk klaverteknik, som jeg selv er skolet i og anser som basis for alt klaverspil. Jeg lægger på den anden side også meget vægt på at træne "øret" hos mine elever - f.eks. ved at lytte sange af fra youtube o.lign."

Kontakt:

Email: 50202@ishoj.dk